Zaniżony kosztorys- niestety częsta praktyka ubezpieczycieli Jeśli nasz samochód został uszkodzony w wypadku, do którego doszło z winy innego uczestnika ruchu drogowego możliwe jest skorzystanie z dwóch sposobów likwidacji szkody:
kosztorysowego lub warsztatowego .W pierwszym wariancie podstawą określenia wysokości odszkodowania w związku z uszkodzeniem pojazdu jest ocena uszkodzeń przez rzeczoznawcę wskazanego przez ubezpieczyciela. W dalszej kolejności określany jest rodzaj części zamiennych oraz wysokość stawki za roboczogodzinę, które są ujmowane w kosztorysie.
Natomiast warsztatowa likwidacja szkody polega na tym, że ubezpieczyciel zwraca rzeczywiste koszty naprawy na podstawie faktur i wówczas to warsztat rozlicza się bezpośrednio z ubezpieczycielem.
Kosztorys naprawy samochodu powinien być sporządzony według określonego schematu, a także zawierać szczegółową specyfikację czynności wykonanych przez warsztat. Powinien również zawierać informację dotyczącę kwoty, na którą oszacowano szkodę oraz związaną z nią naprawę pojazdu.
Czyli w kosztorysie powinny znaleźć się takie informacje, jak o:
liczba i rodzaj czynności wykonanych podczas naprawy przez mechanika,blacharza, lakiernika, itd., części podlegające wymianie oraz naprawie wraz z ich wyceną, jakość części, które uwzględniono podczas tworzenia kalkulacji, liczba, rodzaj i stawka roboczogodzin koniecznych do przeprowadzenia naprawy pojazdu. Niestety Towarzystwa Ubezpieczeniowe stosują różne metody, aby zaniżyć kosztorys naprawy pojazdu, np. w przypadku gdy auto jest starsze, a uszkodzenia duże orzeka się szkodę całkowitą, czyli ubezpieczyciel zazwyczaj wykazuje, że koszty naprawy przewyższają wartość pojazdu sprzed wypadku, a poszkodowany otrzymuje zaniżone odszkodowanie oraz wrak, z którym często nie wie co zrobić.
Z kolei w przypadku stwierdzenia szkody częściowej ubezpieczyciele zaniżają koszty naprawy poprzez:
amortyzację części/stopień zużycia uszkodzonych części pojazdu, zaniżanie kosztów robocizny, stosowanie do wyceny tanich zamienników. Nasze kilkuletnie doświadczenie w tym zakresie wskazuje, że 90% kosztorysów napraw sporządzanych przez Towarzystwa Ubezpieczeniowe są zaniżone!!
Znamy specyfikę działania towarzystw ubezpieczeniowych i mamy doświadczenie w prowadzeniu tego typu spraw, dzięki czemu możliwe uzyskanie pełnej wysokości odszkodowania .
Dlatego też :
Nie zgadzaj się nigdy na to, co proponuje Towarzystwo Ubezpieczeniowe, bo na 90% zaniżono
odszkodowanie za uszkodzony pojazd!
Nie podpisuj ugody przed wypłaceniem kwoty bezspornej!
Wyślij nam swój kosztorys, a dowiesz się jaką kwotę możemy Ci dopłacić!
Analiza jest BEZPŁATNA!!