OPÓŹNIONY LOT Przepisy dotyczące opóźnionych lotów w Europie J ako pasażera chronią Cię przepisy Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 roku, w których ustanowiono wspólne zasady odszkodowania i pomocy w przypadku dużego opóźnienia lotów. W przypadku opóźnionych lotów, odbywających się z UE lub do UE masz prawo do odszkodowania w wysokości nawet do 600 €, dzięki Rozporządzeniu WE 261/2004, które zawiera rygorystyczne przepisy dotyczące praw pasażerów. Według tego Rozporządzenia należy Ci się odszkodowanie , jeśli:
przylecisz do miejsca docelowego ponad 3 godziny później niż planowano gdy opóźniony lot miał miejsce nie więcej niż 3 lata temu do opóźnienia doszło z winy przewoźnika przynajmniej jedno z lotnisk - startu lub lądowania - znajduje się na terenie Unii Europejskiej, a lot jest obsługiwany przez przewoźnika zarejestrowanego w UE lotnisko startu znajduje się na terenie Unii Europejskiej, a lot jest obsługiwany przez przewoźnika niezarejestrowanego w UE nie ma przy tym znaczenia czy linia lotnicza zapewniła vouchery na żywność/napoje I le Ci się należy, gdy Twój lot jest opóźniony? W przypadku lotów objętych europejskim prawem WE 261 każdy lot opóźniony o więcej niż trzy godziny uprawnia Cię do rekompensaty finansowej.
Wysokość odszkodowania za opóźniony lot zależy od kilku czynników, w tym także od tego, jak długie było opóźnienie oraz od długości Twojej trasy.
Odszkodowania dla osób podróżujących służbowo i urzędników państwowych Wiele osób uważa, że to ich pracodawca będzie uprawniony do odszkodowania za opóźnienie w podróży służbowej, co nie jest jednak prawdą.
W rzeczywistości pasażer, który doznał niedogodności, jest uprawniony do otrzymania odszkodowania za opóźnienie lotu , a nie osoba, która zapłaciła za bilet. Jest to ogólna zasada określona w rozporządzeniu UE w sprawie praw pasażerów linii lotniczych w przypadku poważnych opóźnień, odwołań i przypadków nadmiernej rezerwacji lotów. Nie ma znaczenia, czy jesteś pracownikiem firmy z sektora prywatnego, czy urzędnikiem państwowym.
Prawo do opieki: posiłki, napoje i zakwaterowanie Kiedy utkniesz na lotnisku, czekając na linię lotniczą, aż przywróci Twoją podróż na właściwe tory, zgodnie z Rozporządzeniem europejskim WE 261, przysługuje Ci prawo do szeregu niezbędnych Ci rzeczy, w zależności od szczegółów Twojego lotu. W trakcie opóźnienia przewoźnik musi zapewnić posiłki i napoje, a także dostęp do komunikacji, w tym dwóch rozmów telefonicznych, faksów oraz e-maili. Jeśli nocleg jest konieczny, przewoźnik lotniczy musi zapewnić Ci zakwaterowanie w hotelu , a takżę transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania.
Co robić, gdy Twój lot jest opóźniony? Zachowaj wszystkie dokumenty podróży
Dokumenty lotnicze: karta pokładowa, potwierdzenie rezerwacji, bilet elektroniczny (e-ticket), zawiadomienie o opóźnieniu itd. Wydatki: taksówka, nocleg, posiłki, napoje itd. Zapisz dane lotu
Numer lotu Harmonogram lotu (zaplanowany czas odlotu i przylotu) Długość opóźnienia (faktyczny czas odlotu I przylotu) Postaraj się dowiedzieć, jaka jest przyczyna opóźnienia
Zapytaj personel pokładowy Sprawdź warunki pogodowe Sprawdź, czy inne loty również są opóźnione/odwołane
Zgłoś roszczenie o odszkodowanie.
Zwykle linie lotnicze odmawiają wypłaty, tłumacząc się najczęściej okolicznościami , na które nie mają wpływu.
W związku z tym- zgłoscie się do nas!